Aisya
Destination : KB- Ketereh

Mission : Meraikan Walimatulurus
Transport : My L
ovely Mr. QQ
Group : Lady gagap huhuhu.. (Fin sharkfin, sue, m
ak aji aka kak fizah & of course Me)



Bertolak seawal 9.00 pagi (sepatutnya kol 7.00 pagi …tapi jadi tak patut sebab beratnya nak buka mata & nak bangun dari bantalku yang empuk tu). Kesan daripada kelewatan itu makanya ku terpaksa menahan telinga mendengar bebelan daripada fin & sue selama beberapa minit....huhuhu. (redha jelah, sebab salah sendiri kan....sorry yer kengkawan). Setelah puas mereka melontarkan hujah2 amarah...maka perjalanan ke KB pun diteruskan.


Perjalanan yang tenang dan best. Tanpa rasa ngantuk & tanpa alkohol. Turut di sulami lawak2 sengal dan adegan2 yang kurang sesuai untuk tontonan umum membuatkan perjalanan sangat menggembirakan. Sebenarnya agak berat juge tugasku ini kerana membawa isteri2 orang dan anak orang. Ditambah dengan pesanan sebegini daripada suami orang tu "azni...jaga isteri i baik-baik yer" huih ...stres2x. Kalau seorang diri takder masalah, boleh pecut selaju mungkin.

Setelah beberapa KM dan beberapa jam melalui onak dan duri dan walaupun GPS di sebelah ku tak berapa nak berfungsi, asyik silap jalan aje...(ngeh3x...jangan marah), akhirnya ku & d'geng sampai juga ke destinasi dengan jayanya. Sampai KB petang-kol 5 lebih dan terus check in.

Malam keluar makan2 di wakaf che yeh-yeh (sila buat intonasi suara kumpulan Amuk ye...he3x). Makan bersama Pak Aji (bukan nama sebenar) + Muiz + Nani + pengantin baru. Lepas makan pegi rumah sue hantar barang. Balik semula ke hotel dah kol 12 lebih & terus zzzz….dengan nyenyaknya. Kerana ku sangat kepenatan.



Esok pagi – berehat2 sahaja di hotel sementara Mak Aji dan Pak Aji gi shopping di pasar Khatijah. Kol 1 baru bergerak pergi ke rumah pengantin di Ketereh. Sampai2 je kat rumah pengantin terus menikmati makanan yang sangat lazat. Kemudian dengan sabar menunggu ketibaan pengantin baru. Beberapa jam kemudian...akhirnya pengantin muncul dengan wajah ceria.








Dari setinggi dan seluas kasih sayangMu, Kau limpahkan rahmat jua keampunanMu kepada pengantin suami isteri. Berkatilah majlis yang diadakan dengan keberkatan dari permulaan hingga pengakhirnya. Sesungguhnya pertemuan ini adalah dengan izinMu, kurniakanlah keduanya ketenangan, kebahagiaan dan jiwa yang tabah menghadapi setiap dugaanMu. Mudah-mudahan perkongsian hidup yang dibina berkekalan hingga ke akhir usia dan kurniakanlah kepada mereka zuriat yang soleh dan solehah. Dengan taufik dan hidayahMu beruntunglah keduanya dalam kehidupan di dunia
lebih-lebih lagi di akhirat "

- Amin Ya Rabbal ‘Alamin -



Tahniah kepada pengantin dan TQ kepada tuan rumah terutama mak pengantin yang sangat mesra melayan tetamunya.

4.30 petang : Mission complete. Ku & kengkawan lain mula beredar untuk meneruskan mission yang lain. Mission jalan-jalan cari pakwe...opsss...jalan2 suka hati. Sampai di sini sahaja buat masa ini. To be continue...(^_^)



1 Response
  1. BitsBest Says:

    oh my god... my dear frend,r u really do it??? ermmm tabik spring for u..
    ermm xpe my dear..chayok2 for u as a KGs.ya we can do it.anything is not posible :)walau pon dalam hati ade taman...its ok,kita pastikan taman itu indah sgt2 buat kita :)